MoodleMoot Euskadi 2022 #mooteu22

Data: 2022-07-13

Ekainaren 30ean, urteroko ohiturari jarraituz, antolatu dute Euskadiko MoodleMoot jarduera. Aspaldiko partez presentziala izan da eta Deustuko Unibertsitatearen egoitzan egin da, bertako eragile taldeak bultzatuta. 

Goizeko hsaierako ekitaldia Irakaskuntza hibridora hurbilketa gisa gaiaren gainekoa izan da, eta hizlaria Bartzelonako Blanquerna-Ramon Llull Unibertsitateko Miquel Àngel Prats izan da. Ildo ugari erakutsi du irakaskuntzaren benetako eredu hibridoaz eta hainbat kasu eta informazio-iturri eskaini du.

Komunikazioetan eta eztaiabida-taldeetan, besteak beste, gai hauek jorratu dira: 

  • Moodle 4.0k dakartzan berritasunak (Mikel Martín). 
  • BigBlueButton erabilita klaseak online nola egin (Odei Alba). 
  • Kanpoko sistemekin integrazioa eta automatismoak (Iñigo Bustos). 
  • Inspira STEAM proiektua (Mariluz Guenaga). 
  • ikastarONline, ikastaroak sortzeko ibilbidea (Ireide Arriolabengoa). 
  • Classroom nola erabili Gaztelania eta Literaturako klaseetan (Eduardo Herrero). 
  • Jarraipen txostena (Matxalen Belausteguigoitia). 
  • ApS (I+ZS) online: infinitora eta haratago (Ángela García). 
  • 2030eko Europarako konpetentzia digitalak (Felix Elejoste). 

Arratsaldean tailer hauek eskaini dira: 

  • Kalifikazio liburuaren aplikazio praktikoak (Ramón Ovelar). 
  • Mahai-jokoen bitartez pentsamendu konputazionala nola garatu (Pablo Garaizar). 
  • Moodle ikastaroetan erabiltzeko trikimailuak (Elisabeth Rodríguez). 
  • Mural digitalak erabiltzeko ideiak (Maitane Cortés). 

Amaieran, aurtengo antolatzaileen eskutik, lekukoa BirtLHko Jose Ignacio Gaztañagak hartu du eta erakunde hau izango da MoodleMoot Euskadi 2023ren ardura hartuko duena. 

Laburbilduz, agerian geratu da Moodle plataformak erabilera zabala duela gure Erkidegoko hainbat eta hainbat ikastetxetan, eta bereziki eskatu da Hezkuntza Sailaren aldetik eta ingurune birtual hau erabiltzen duten irakasleen aldetik Moodle-ren garapenerako eta sor daitezkeen eztabaidagaietarako bitartekoak eman eta ekarpenak egitea, erabiltzaileen arteko dinamika indartu dadin eta tresna erabiltzaileen benetako beharretara egokitu dadin.

 


ENDING jardunaldia: Herritartasun digitala eta ikasleen parte-hartze aktiboa

Data: 2022-07-05

Ekainaren 21ean, Bilboko La Bolsa eraikinean,  Herritartasun digitala eta ikasleen parte-hartze aktiboaren gaineko jardunaldia antolatu zuen Pantallas Amigas erakundeak. 

Ekitaldia ENDING proiektua aurkezteko izan zen. Hiru herrialdetako (Espainia, Portugal eta Alemania) erakundeen partzuergo batek ERASMUS+ programaren barruan bultzatu duen proiektua da,  

Interneteko teknologien erabilera positiboari heltzen dio, ikasleek prozesuan duten parte-hartzean eta protagonismoan oinarrituta, eskola-bizitzarekin lotura handiagoa izan dezaten. Ikasleek paper aktibo erabakigarria hartzen dute eskola-eremuan.

Jardunaldiaren egitaraua, hezkuntza komunitate osoari bideratua egon zen.  

Hasiera-saioan Nelida Zaitegik hiritartasun digitalerako heztea ikasleak konpetenteak, kritikoak, kolaboratzaileak, sortzaileak eta zaintzaileak izan daitezen heztea dela azpimarratu zuen. Teknologia guztien helburua eskolei laguntza ematea da eta ez eskolak ordezkatzea eta bermatu egin behar genuke, bere ustez, arazo globalei irtenbide lokalak ematen dizkiegula. 

Bigarren saioan, Make Irigoienek Europatik datorkigun DigComp markoa gure ikasleen irteera profila zehaztu duela azaldu zuen. Hezkuntzaren ikuspegitik, ikasle konpetentzia digitala espresabideekin, parte hartzearekin eta zaintzarekin dago lotuta. Era berean, ikaslearen eskubidea da, irakaskuntza aldetik prozesu bezala antolatu behar dugunaeskoletan eta ikaslearen beraren protagonismoa dakar.  (Ikus, aurkezpena)

Jarraian, esparru askotako adituekin osatu zen mahai-ingurua. Parte hartu zuten bertan Mª Elena Ayarzak (Arartekoaren Haur eta Nerabeen Bulegoko arduradunak), Iñaki Karrerak (EHUkoak), Aitziber Mugarrak (Zerbikasekoak) eta María Zalbideak (Hirukidekoak). Digitalizazioaren argitan, Haurren Eskubideei buruzko Hitzarmenaren berrirakurtekaz, ikastetxeetan sustatu daitekeen eredu parte hartzaileaz, paradigma berri honetan ere indartu daitezkeen  Ikasketa Zerbitzu eta Solidarioez (I+ZS) eta, ikasleen eta euren gurasoen arteko eten digitala saihesteko, familien prestakuntza beharraz hitz egin zuten, besteak beste. 

Antolatzaileek ENDING proiektua bera aurkeztu eta ikasleen txanda etorri zen. 

Arratia BHI institutuko ikasle-irakasleek ikastetxean indarrean duten CIBERMANAGERS proiektua azaldu zuten. IKTen erabileran segurtasuna sustatzen dute Irakaskuntza Zerbitzuak eta Berdinen arteko ikaskuntzaren ontasunak konbinatuz. 

Santa María La Nueva eta San José Artesano (Burgos) eta Aquila (Parla) ikastetxeetako ikasleek eta irakasleek ere, ENDING partzuergoaren barruan abian jarri dituzten ekintzen berri eman zuten. Konpetentzia digitala lantzeaz aparte, parekoen artekoen eta familien prestakuntza sustatzen dute. Lantzen dituzten gaietariko asko, ziberjazarpenarekin eta sareko segurtasunarekin dago lotuta. 


DigCompEdu Gelan - Mentoreak

Data: 2022-04-28

Mentore diren ikastetxeak eta irakasleak hautatzeko prozedura, mentoria digitaleko DigCompEdu Gelan sarea eratzeko

Ebazpen horren bidez, dei egiten zaie Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko ikastetxe publikoei parte har dezaten unibertsitatez kanpoko euskal hezkuntza-sistemaren mentoretza digitaleko DigCompEdu Gelan programan

Epea: 2022ko apirilaren 27tik maiatzaren 20ra arte, biak barne

Informazio guztia hemen: DigCompEdu Gelan - Mentoreak - Sare Hezkuntza: Informazioaren teknologien uztarketa - Euskadi.eus

Deialdi honen xedea da ikastetxeak eta irakasle mentoreak hautatzeko prozedura ezartzea. 

Mentoretza honen bidez DigCompEdu gelan sarea eratu nahi da eta euskal hezkuntza-sistemako ikastetxe publikoen digitalizazioa eta irakasleen gaitasun digitala sustatu.


Martxoko web-mintegia begi-bistan!

Data: 2022-03-11

#DigHitzaldiak saioak ezagutzen dituzu? Hilero gai baten inguruko web-mintegiak dira.

Martxoaren 16an izango da hurrengo web-mintegi eguna eta metodologia aktiboen inguruan arituko gara:

Zuzenean gurekin batera parte hartzeko oharrak webgune honetan daude:

⇥ Irakaslearen konpetentzia digitala (berritzegunenagusia.eus)

⚠ Eguna pasa eta gero, DIGIGUNEKO atal honetan topatuko dituzu web-mintegi guztiak era asinkronoan ikusi ahal izateko ere bai.

Berritzegune Nagusiak EAEko HH, LH eta BHko ikastetxeetako irakasleei zuzendutako sei sentsibilizazio web-mintegiak Hezkuntza Sailak abian jarritako Digitalizazio Planaren barruan daude.

#M17 Internet eguna

Data: 2022-05-06

Maiatzaren 17an Nazioarteko Internet Eguna ospatzen da.

Gure ingurune hurbilean Euskarazko Internet Egunaren inguruko jarduerak ospatzen dira, adibidez, Lehen Hitza euskaraz ekimenarekin.

Estatu mailan, INTEF talde sustatzaileko kide dela, ikastetxeei eta irakasleei zuzendutako jarduerak antolatu dira.

 

Lehen hitza euskaraz

Informazio gehiago, hemen: