ENDING jardunaldia: Herritartasun digitala eta ikasleen parte-hartze aktiboa
Ekainaren 21ean, Bilboko La Bolsa eraikinean, Herritartasun digitala eta ikasleen parte-hartze aktiboaren gaineko jardunaldia antolatu zuen Pantallas Amigas erakundeak.
Ekitaldia ENDING proiektua aurkezteko izan zen. Hiru herrialdetako (Espainia, Portugal eta Alemania) erakundeen partzuergo batek ERASMUS+ programaren barruan bultzatu duen proiektua da,
Interneteko teknologien erabilera positiboari heltzen dio, ikasleek prozesuan duten parte-hartzean eta protagonismoan oinarrituta, eskola-bizitzarekin lotura handiagoa izan dezaten. Ikasleek paper aktibo erabakigarria hartzen dute eskola-eremuan.
Jardunaldiaren egitaraua, hezkuntza komunitate osoari bideratua egon zen.
Hasiera-saioan Nelida Zaitegik hiritartasun digitalerako heztea ikasleak konpetenteak, kritikoak, kolaboratzaileak, sortzaileak eta zaintzaileak izan daitezen heztea dela azpimarratu zuen. Teknologia guztien helburua eskolei laguntza ematea da eta ez eskolak ordezkatzea eta bermatu egin behar genuke, bere ustez, arazo globalei irtenbide lokalak ematen dizkiegula.
Bigarren saioan, Make Irigoienek Europatik datorkigun DigComp markoa gure ikasleen irteera profila zehaztu duela azaldu zuen. Hezkuntzaren ikuspegitik, ikasle konpetentzia digitala espresabideekin, parte hartzearekin eta zaintzarekin dago lotuta. Era berean, ikaslearen eskubidea da, irakaskuntza aldetik prozesu bezala antolatu behar dugunaeskoletan eta ikaslearen beraren protagonismoa dakar. (Ikus, aurkezpena)
Jarraian, esparru askotako adituekin osatu zen mahai-ingurua. Parte hartu zuten bertan Mª Elena Ayarzak (Arartekoaren Haur eta Nerabeen Bulegoko arduradunak), Iñaki Karrerak (EHUkoak), Aitziber Mugarrak (Zerbikasekoak) eta María Zalbideak (Hirukidekoak). Digitalizazioaren argitan, Haurren Eskubideei buruzko Hitzarmenaren berrirakurtekaz, ikastetxeetan sustatu daitekeen eredu parte hartzaileaz, paradigma berri honetan ere indartu daitezkeen Ikasketa Zerbitzu eta Solidarioez (I+ZS) eta, ikasleen eta euren gurasoen arteko eten digitala saihesteko, familien prestakuntza beharraz hitz egin zuten, besteak beste.
Antolatzaileek ENDING proiektua bera aurkeztu eta ikasleen txanda etorri zen.
Arratia BHI institutuko ikasle-irakasleek ikastetxean indarrean duten CIBERMANAGERS proiektua azaldu zuten. IKTen erabileran segurtasuna sustatzen dute Irakaskuntza Zerbitzuak eta Berdinen arteko ikaskuntzaren ontasunak konbinatuz.
Santa María La Nueva eta San José Artesano (Burgos) eta Aquila (Parla) ikastetxeetako ikasleek eta irakasleek ere, ENDING partzuergoaren barruan abian jarri dituzten ekintzen berri eman zuten. Konpetentzia digitala lantzeaz aparte, parekoen artekoen eta familien prestakuntza sustatzen dute. Lantzen dituzten gaietariko asko, ziberjazarpenarekin eta sareko segurtasunarekin dago lotuta.
#TopaguneBirtualak martxan!
Zer dira #TopaguneBirtualak?
Berritzegune Nagusiak ikaskuntzaren eraldaketa digitalerako praktika aurreratuak bultzatze aldera antolatuko dituen topaguneak dira
Noiz izango dira?
Hilean behin, ostegunetan, online izango dira.
Urriaren 19an izango da lehenengo topagunea. Hizlaria Ane Liceaga Zabalegui izango da, BNko aholkulari teknopedagogikoa, eta zibersegurtasunaren inguruan arituko da:
- Goizeko saioa 9:00-9:30
- Arratsaldeko saioa 15:00-15:30
#TopaguneBirtualak martxan!
Zer dira #TopaguneBirtualak?
Berritzegune Nagusiak ikaskuntzaren eraldaketa digitalerako praktika aurreratuak bultzatze aldera antolatuko dituen topaguneak dira
Noiz izango dira?
Hilean behin, ostegunetan, online izango dira.
Urriaren 19an izango da lehenengo topagunea. Hizlaria Ane Liceaga Zabalegui izango da, BNko aholkulari teknopedagogikoa, eta zibersegurtasunaren inguruan arituko da:
- Goizeko saioa 9:00 - 9:30
- Arratsaldeko saioa 15:00 - 15:30
Urriaren 19an izango da lehenengo topagunea. Hizlaria Ane Liceaga Zabalegui izango da, BNko aholkulari teknopedagogikoa, eta zibersegurtasunaren inguruan arituko da:
- Goizeko saioa 9:00 - 9:30
- Arratsaldeko saioa 15:00 - 15:30
MoodleMoot Euskadi 2023
Moodle erabiltzaileen topaketa
2023 apirilak 26 - Tabakalera (Donostia)
Ikaskuntza Birtualen eta Digitalizatuen Lanbide Heziketako Zentro Integratuak (BIRTLH) antolatutako jardunaldian hainbat Moodle erabiltzaile bildu ginen Tabakaleran, tartean Digitaldeko kide batzuk ere.
Jarraian, topaketa horretan landutakoa aurkituko duzue.
Hitzaldi Nagusia
BIRT-LHko zuzendariak, Iñaki Gaztañagak, ireki zuen ekitaldia Lanbide Heziketako Zentroaren aurkezpena eginez. Zer esanik ez, ikasketen ardatza Moodle inguruan antolatuta dago.
Azpiegitura digitalak
“Infraestructuras sostenibles a través de escritorios virtuales”
ISARD VDI enpresak garatutako softwarea erabiliz (IsardVDI is a free software desktop virtualization platform) FPCloud azpiegiturak Lanbide Heziketako ikastetxeetan erabiltzen diren baliabideak edozein tokitik erabiltzeko aukera emango du: software (aplikazioak,simuladoreak,etab.), Mahaigain birtualak, GPUak, 3d inpresorak, IoT, robotak,…
“Moodle-en oinarritutako hezkuntza ekosistema digitalak”
TEKS sarearen eskutik Gorka Juliok leiho bat ireki zion XNET taldeko Simona Leviri aurkez zezan Ikastetxeen Digitalizazio Demokratikorako garatutako tresna-sorta (Moodle ardatza dela) eta proiektuaren oinarri teorikoak.
Lidergoa eta Gobernantza
“Aniztasun funtzionalaren ikuspegia”
Aritz Orbegozo (BirtLH)
“Kolaborazio sareak (Matrix)”
Amaia Anabitarte (Moodle garatzailea)
Matrix, berehalako mezularitza libre eta deszentralizatua (Igor Leturiaren azalpena)
“Factoría del diseño de cursos en el Institut Obert de Catalunya: poceso de edición integral de cursos Moodle”
Institut Obert de Catalunya (IOC): Miguel Angel Lozano Marquez, Victor Hernandez Torner, Maria Belen Revert Abril, Santiago Cerezo Salcedo.
Ikaskuntza prozesua, edukiak eta tresna digitalak
“Programazio kodea automatikoki ebaluatzea - Coderunner -”
Jaione Perez-ek (BirtLH) CodeRunner aurkeztu zuen. CodeRunner kode irekiko galdera-sistema bat da, doakoa Moodle-rentzat. Ikasleek aurkeztutako programaren kodea exekuta dezake, hizkuntza askotako programazio-galderen sorta zabal bati erantzunez.
“Kalifikazio liburua”
Gorka Intxaustik (Plaiaundi BHI) kalifikazio liburua egokitzeko eta modu aurreratuan erabiltzeko adibideak erakutsi zituen.
“Moodle erdigunean duten esperientziak”
Xabier Labegerie (EAGI-Lasarte). Ikastetxeko esperientzia
Abel Camacho (UEU). Irakaskuntza telematikorako eredu pedagogikoaz aritu zen.
Iñigo Gebara (Hirubide BHI-Irun). Moodle software librean oinarritutako sistema baten zati garrantzitsua. Urteotako ibilbidea.
Gaitasun digitalak
“Eduki digitalen egokitzapena eta kudeaketa”
Elena Aizpuruak (Birt-LH) edukiak sortzeko erabiltzen hasi diren tresna -Rise- azaldu zuen.
“Lantegia, Learning analytics eta ikasketaren ebidentziak”
Itziar Kerexeta (UPV-EHU), Patricia Garcia (Airea e-learning), Sonia Camara (Airea e-learning)
Debatea: “Digitalizazioaren erronkak hezkuntzan”. Langileen, gurasoen eta partaideen ekarpena.
Guraso, irakasle eta sindikatuetako (LAB eta STEE) partaideen iritziak elkartrukatu ziren Digitalizazioak Hezkuntzan duen eraginaz. EHDigitala eta Hezkuntzan Librezale (Matrix -> #hezkuntzan-ere-librezale, Telegram ->@HezkuntzanLibre) taldeek plazaratzen dituzten kezkak eta alternatibak mahaigaineratu ziren.
Aurkezpenen bideoak eta diapositibak
(2023-05-17 eguneratu)
IZENBURUA | ARLOA | BIDEOA | AURKEZPENA |
----------------------------------------------------------------------------------------- | ------------------------------------- | -------------------------------------------------- | -------------------------- |
Birtualtasuna errealitate bihurtzen | Hitzaldi nagusia | https://youtu.be/C3tOZN9RFgU | pptx fitxategia |
----------------------------------------------------------------------------------------- | ------------------------------------- | -------------------------------------------------- | -------------------------- |
Infraestructuras sostenibles a través de escritorios virtuales | Azpiegitura Digitalak | https://youtu.be/TNNEq2p6mPQ | |
----------------------------------------------------------------------------------------- | ------------------------------------- | -------------------------------------------------- | -------------------------- |
Aniztasun funtzionalaren ikuspegia | Lidergoa eta Gobernantza | https://youtu.be/8LY02QjxH2w | pptx fitxategia |
----------------------------------------------------------------------------------------- | ------------------------------------- | -------------------------------------------------- | -------------------------- |
Moodle-en oinarritutako hezkuntza ekosistema digitalak | Azpiegitura Digitalak | https://youtu.be/t1fpbhTVgpo | pdf fitxategia |
----------------------------------------------------------------------------------------- | ------------------------------------- | -------------------------------------------------- | -------------------------- |
Kolaborazio sareak | Lidergoa eta Gobernantza | https://youtu.be/8oSffcKupH | pdf fitxategia |
----------------------------------------------------------------------------------------- | ------------------------------------- | -------------------------------------------------- | -------------------------- |
Factoría de Diseño de Cursos | Lidergoa eta Gobernantza | https://youtu.be/lIxLjYL7K9I | pdf fitxategia |
----------------------------------------------------------------------------------------- | ------------------------------------- | -------------------------------------------------- | -------------------------- |
Programazio kodea automatikoki ebaluatzea. Coderunner | Ikaskuntza Prozesua, Edukiak eta Tresna Digitalak | https://youtu.be/cB0chhugZJc | pptx fitxategia |
----------------------------------------------------------------------------------------- | ------------------------------------- | -------------------------------------------------- | -------------------------- |
Kalifikazio Liburua | Ikaskuntza Prozesua, Edukiak eta Tresna Digitalak | https://youtu.be/Hd7vD6CETRU | docs fitxategia |
----------------------------------------------------------------------------------------- | ------------------------------------- | -------------------------------------------------- | -------------------------- |
Moodle erdigunean duten esperientziak | Ikaskuntza Prozesua, Edukiak eta Tresna Digitalak | https://youtu.be/fvcGdogeUQ8 | |
----------------------------------------------------------------------------------------- | ------------------------------------- | -------------------------------------------------- | -------------------------- |
Eduki digitalen egokitzapena eta kudeaketa | Gaitasun Digitalak | https://youtu.be/-LbQ6ewJRp8 | pptx fitxategia |
----------------------------------------------------------------------------------------- | ------------------------------------- | -------------------------------------------------- | -------------------------- |
Learning Analytics eta ikasketaren ebidentziak | Gaitasun Digitalak | https://youtu.be/ntnEgbbavLs | |
----------------------------------------------------------------------------------------- | ------------------------------------- | -------------------------------------------------- | -------------------------- |
Digitalizazioaren erronkak hezkuntzan | Debatea | https://youtu.be/ntnEgbbavLs | |
----------------------------------------------------------------------------------------- | ------------------------------------- | -------------------------------------------------- | -------------------------- |
Lekukoa ematea
Datorren urterako UEUko kideek hartu dute lekukoa Mooteu 2024 antolatzeko.
Eskerrik asko!
BIRTLHtik esker bereziak eman nahi dizkiogu atzo hizlari moduan parte hartu zenutenei. Zuen esperientzia eta ekarpenak izan ziren ekitaldia aberastu zutenak #mooteu23 #moodle #birtlh pic.twitter.com/NGeSSQ5B9s
— BirtLH (@Birt_LH) April 27, 2023
"Adimen artifiziala: adin eta irakasgai guztietarako jarduera didaktikoak" ikastaroan parte hartu dugu.
Urtarrilaren 24tik otsailaren 28ra, Madrid erkidegoko LH, DBH eta Batxilergoko 240 irakaslek INTELIGENCIA ARTIFICIAL: ACTIVIDADES DIDÁCTICAS PARA TODAS LAS EDADES Y ASIGNATURAS ikastaroan parte hartu dute.
Ikastaro hau, Fostering Artificial Intelligence at Schools Erasmus+ proiektu baten ondorioz sortu dena da. Talde honetako ikerlariak hauek dira: Marjon Blondeel (Vrije Universiteit Brussel), Joana Miranda (Teatro Braga Media Arts), Liliana Carrillo (Communications Manager), Gregorio Robles (Rey Juan Carlos University), Sara Borges (Teatro Braga Media Arts). Horiez gain, erkidego desberdinetako irakasle batzuek beraiekin lan egin dugu: @esparaTIC, @molinaayuso, @macucaruana, @luismiglesias eta @ainhoaberrilasa. @programamos.en laguntza ere izan dugu.
@juandalibaba-k sortutako learningml.org plataformaren bidez, adimen artifiziala nola erabili daiteken ikastetxeetan, adimen artifizialaren etikaren inguruko hausnarketa, mehatxuak eta aukerak landu ditugu ikastaro honetan.
Aurreko otsailaren 16an, FAIaS Multiplier Event 2 – MADRID egin bagenuen ere, ez da elkartzen garen lehengo aldia. Aurreko ikasturtean Bragan (Portugal) izan ginen, bertan irakasleekin aurrez aurre harreman izan genuen beraien kezka eta iruzkinei erantzuteko eta hala nola ponentzia interesgarri batzuk ere bai.
Moodlegune desberdinak
Ez nahastu moodleak!
Ikasturte honetan hainbat formazio eta material zabalkuntza egiteko, Hezkuntza Sailak bi moodle zabaldu ditu ikastetxe publikoentzat eta beste bat itunpekoentzat.
1 | Moodlegunea
Moodlegune Urdina
|
2
| Moodlegunea teknocurriculuma ip
Moodlegune Berdea: Teknocurriculuma Ikastetxe Publikoak |
3 | Moodlegunea digitalizazioa II
Moodlegune Laranja: Digitalizazioa Itunpeko Ikastetxeak
|
Bakoitzaren ezaugarriak, jarraian.
Moodlegune urdina
- Bere esteka da https://moodlegune.hezkuntza.net
- Ikastaroen matrikula ez da Hezigunetik egiten.
- Noizbait ikastaro bat bertan egin baduzu automatrikula sistema erabili daiteke ikastaro berrietan izena emateko.
Moodlegune Urdinak sarrera hau ere badu: https://moodlegune.hezkuntza.net/login/index.php
Moodlegune berdea: Teknocurriculuma (ikastetxe publikoak)
- Bere esteka da https://moodlegune.hezkuntza.net/teknocurriculuma_ip/
- Hezigunearekin lotuta dago. Matrikula Hezigunean egiten da.
Moodlegune Berdeak sarrera hau ere badu: https://moodlegune.hezkuntza.net/teknocurriculuma_ip/login/index.php
Moodlegune laranja: Digitalizazioa (itunpeko ikastetxeak)
- Hezigunearekin lotuta dago. Ikastaroen matrikula Hezigunean egiten da.
- Bere esteka da https://moodlegune.hezkuntza.net/digitalizazioa_ii/
Moodlegune Laranjak sarrera hau ere badu: https://moodlegune.hezkuntza.net/digitalizazioa_ii/login/index.php